Akoestiek in het algemeen

Mijn restaurant loopt goed en de reviews zijn fantastisch. Behalve de akoestiek: mijn klanten klagen dat de akoestiek zo slecht is. Wat kan ik doen?

In ons kantoor heeft iedereen last van elkaar. Er is overlast van bellen van collega’s, collega’s die overleggen. Nu zijn er wel aparte concentratieplekken, maar die worden vooral gebruikt als men voor langere tijd iets wil doen waar veel concentratie voor nodig is.

In de bar/ kantine is er ook veel overlast tussen de klanten onderling. De akoestiek is zo slecht dat mensen harder gaan praten om zich verstaanbaar te maken.

De akoestiek van de ruimte bepaalt sterk uw beleving van de ruimte. En beleving is in de horeca een belangrijk punt voor klanten. De uitstraling bepaalt of klanten ook weer bij u terugkomen. Maar ook in een kantoor wordt uitstraling zeer gewaardeerd. Uw werknemers zullen graag in een mooie ruimte werken met een goede akoestiek!

SBEA kan de akoestiek in kaart brengen, metingen doen en een advies op maat geven, in overleg met u. Want u wilt de akoestiek verbeteren, maar de ruimten moeten een zeker karakter behouden, de kosten dienen beperkt te zijn en het liefst wilt u ze zo snel mogelijk weer in gebruik nemen.

Vaak is geluidabsorptie noodzakelijk. Geluidabsorptie kan op veel verschillende manieren worden aangebracht. Dit hangt af van het soort ruimten waar het om gaat. Van bar, kantine, kantoor of restaurant tot een gemeenschappelijke ruimte in een verzorgingshuis of klaslokalen. Maar er zijn nog meer factoren die de akoestiek en de beleving daarvan bepalen. In goed overleg krijgt u het optimale advies.

Meting akoestiek

Heeft u vragen?

Vul het contactformulier in, dan nemen wij contact met u op!

Scroll naar boven